Zaburzenia osobowości

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

  • Nowa jakość diagnozy – jakie zmiany w diagnozowaniu zaburzeń osobowości zaszły w klasyfikacji ICD-11, względem ICD-10 i w jakim stopniu wpływają one na zmianę w procesie diagnostycznym klienta z zaburzeniem osobowości narcystycznej, z pogranicza, biernej, zależnej lub dyssocjalnej?
  • Osobowość narcystyczna, zależna, unikowa i dysssocjalna – odejście od dotychczasowego nazewnictwa i sposobu klasyfikacji. W jaki sposób te zmiany wpływają na proces diagnostyczny i czy nadal będzie istniała możliwość różnicowania zaburzeń osobowości? Najnowsze wytyczne według klasyfikacji ICD-11.
  • W jaki sposób zaplanować proces terapeutyczny w poszczególnych zaburzeniach osobowości? Czym charakteryzować się powinny poszczególne fazy terapii oraz jakie techniki terapeutyczne wykorzystać w poszczególnych etapach, zgodnie z założeniami terapii CBT. Przykładowe plany terapii.
  • Terapia DBT – uważność, ekspozycja, modyfikacja poznawcza i regulacja emocji w pracy z pacjentem z zaburzeniami osobowości. Jak wykorzystywać wymienione techniki terapeutyczne i w jaki sposób mogą one wspierać poprawę najbliższych relacji w życiu klienta?
  • Terapia schematów - skrzywdzone dziecko, karzący rodzic, odłączony obrońca – w jaki sposób wśród pacjentów z zaburzeniami osobowości objawiają się tryby schematów i w jaki sposób w procesie terapii rozwijać tryb zdrowego dorosłego?
  • Zestaw 9 kart pracy
MATERIAŁY

Lista lekcji jest pusta